Nordijsko hodanje je aktivnost u kojoj možete uživati u svim životnim periodima, 365 dana u godina, na svakom mjestu, u svakom ambijentu te u svako vrijeme.

Staze za nordijsko hodanje:

1. Put Sv. Petra

Dužina: 4,5 km

Težina: srednje teško

Znamenitosti: Crkva Sv. Petra, autohtone drvene kućice u selima kroz koje staza prolazi

Staza započinje kod imanja Srce prirode. Krenite desno, jugoistočno cestom do makadamskog puta s desne strane koji vodi kroz šumu. Kada dođete do asfaltirane ceste krenite lijevo prateći cestu sve do crkve Sv. Petra. Istim se putem možete vratiti natrag ili odabrati kružnu opciju koja između crkve i groblja vodi nizbrdo kroz šumu do ceste te kružno natrag do Srca prirode. Između crkve Sv. Petra ulazite u šumu i spuštate se nizbrdo kroz šumu sve do ceste. Kada dođete do ceste krenete cestom desno do prvoga raskršća na asfaltiranoj cesti gdje ponovno skrenete desno. Prateći cestu doći ćete do zavoja gdje ste na početku kretanja skrenuli lijevo te ćete na tom zavoju krenuti na makadamski put lijevo kroz šumu, a kada dođete do asfaltirane ceste skrenite lijevo do početne točke.

2. Pogled na ribničku dolinu

Dužina: 8 km

Težina: teška

Ukoliko imate dobru kondiciju zaputite se sa staze Put Sv. Petra ravno, sjeverno i uzbrdo uz raspelo asfaltiranom cestom. Kod zavoja u desno vi skrenite asfaltiranim putem u lijevo kroz selo do kraja asfaltirane ceste. Iza zadnje kuće s lijeva skrenite lijevo i pratite ne asfsltirani put sve do sela Jugovac. Kadadođete do sela odnosno asfaltirane ceste skrenite desno i nastavite desno po najvišoj stazi trase, uz lijepe vidike, a zatim kroz šumu pratite cestu dok ne dođete do sela Martinski vrh. Kada ponovno dođete do asfaltirane ceste u selu Martinski vrh skrenite po cesti lijevo, zatim na oštrom zavoju i usponu desno među kuće. Kada se spustite do najdonjih kuća gdje završava asfalt, skrenite lijevo preko brežuljaka kroz šumu do asfaltirane ceste. Kada dođete do asfaltirane ceste, skrenite lijevo i za desetak minuta ste na početnoj točki.

3. Staza Jurja Križanića

Dužina: 5,5 km

Težina: srednje teška

Znamenitosti: Dvorac Ribnik, ostaci rodne kuće Jurja Križanića

Preporuka: ljubičasto označena Poučna medna staza Ribničke doline

Početna točka staze je kod spomenika, vatrogasnog društva i info ploče. Staza je označena svakih 30 metara planinarskim oznakama. Na samom početku nalazi se utvrđeni renesansni grad Ribnik, jedini sačuvani “wasserburg” u Hrvatskoj. Prije škole skrećete u šumu te tu započinju staze i putevi kojima je nekada kročio Juraj Križanić. Prolazite pokraj kamenog razrušenog mlina. U selu Obrh dolazite do posebne šumske zajednice u kojoj su kroz godine stabla graba oblikovana ispašom stoke. Nakon toga slijedi usopon do kamenih temelja dvorca u kojem je Križanić živio. Iz sela Jasenovica cestom dolazite do Ribnika i pored crkve Presvetog trojstva vraćate se na početnu točku.

Dođite u Ribnik i osjetite sve čari nordijskog hodanja.